Tuesday, March 25, 2014

Misteri Kapal Terbang MAS MH370


Dato' seri Najib b. Razak dalam Press Conference

Kuala Lumpur - Malam ini saya telah diberi taklimat oleh wakil-wakil dari Kemalangan UK Air Siasatan Cawangan ( AAIB ). Mereka memberitahu saya bahawa Inmarsat , syarikat UK yang menyediakan data satelit yang menunjukkan koridor utara dan selatan, telah melaksanakan pengiraan yang lebih lanjut mengenai data. Menggunakan sejenis analisis tidak pernah sebelum ini digunakan dalam satu penyiasatan seperti ini , mereka telah dapat menumpahkan lebih banyak cahaya pada laluan penerbangan MH370 itu.

Berdasarkan analisis baru mereka, Inmarsat dan AAIB telah menyimpulkan bahawa MH370 terbang di koridor selatan , dan bahawa kedudukan terakhir adalah di tengah-tengah Lautan Hindi , barat Perth.

Ini adalah lokasi yang jauh , jauh dari mana-mana tapak pendaratan mungkin. Oleh itu, adalah dengan kesedihan yang mendalam dan menyesal bahawa saya mesti memberitahu anda bahawa, menurut ini data baru, penerbangan MH370 berakhir di Lautan selatan India.

Kami akan mengadakan satu sidang akhbar esok dengan maklumat lanjut. Dalam pada itu, kita mahukan untuk memberitahu anda mengenai perkembangan baru ini pada peluang terawal . Kami berkongsi maklumat ini daripada komitmen untuk keterbukaan dan menghormati keluarga, dua prinsip yang dipandu penyiasatan ini.

Malaysia Airlines sudah bercakap kepada keluarga penumpang dan anak kapal untuk memberitahu mereka tentang perkembangan ini. Bagi mereka, beberapa minggu lalu telah menyayat hati , saya tahu berita ini mesti lebih sukar masih. Saya menggesa media untuk menghormati privasi mereka, dan untuk membolehkan mereka ruang yang mereka perlukan pada masa yang sukar ini. - Sumber Facebook
________________________________________________________________________________________

                      
Ini adalah lakaran kedalaman Lautan India

Sebagaimana yang ditulis oleh ahli kaji bumi air udara,
1. Lautan hindi adalah yang ketiga terbesar di dunia.
2. Meliputi 20% air di bumi
3. Kawasan paling sunyi di dunia
4. Ombak paling ganas yg sentiasa menganas

Bagi KP, dengan pengumuman ini, banyak dapat menutup spekulasi yang di buat oleh pakar pakar dan ahli kaji media sosial, namun bukan semua spekulasi tidak masuk akal. Cuma cara penerimaan kita sendiri. Namum begitu, sehingga hari ini.. Masih belum ada serpihan atau benda yang boleh mengatakan pesawat itu terhempas, aktiviti mencari Kotak Hitam masih di teruskan, hanya 13 hari sahaja lg yang tinggal dr tarikh hari ini (25-3-14) dimana Kotak Hitam hanya mampu bertahan selama 30hari

Sedekahkan Al-Fatihah kepada semua penumpang yang beragama islam dan keluarga #MH370

Ahfai
Kaleypecet
25.3.14 1.18am

No comments:

Blogger templates

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...